Nieuws

Bootcamp Goes hervat trainingen

Goed nieuws! De maatregelen voor buitensporten zijn woensdag 6 mei verspoeld, dus aanstaande maandag hebben we weer onze eerste training.

Natuurlijk heb ik wel een aantal veiligheidsmaatregelen getroffen. Hieronder de belangrijkste:

–  Heb je een van de volgende klachten: loopneus, niezen, keelpijn, (lichte) hoest of koorts (vanaf 38 C°). Of heeft iemand binnen jouw huishouden dit? Blijf dan thuis.
       Tijdens de trainingen houden we minimaal 1,5 meter afstand van elkaar. We doen dus geen duo-oefeningen en maken ook geen gebruik van materialen zoals gewichten, autobanden of touwen.
       We trainen vanaf volgende week in de Hollandse Hoeve in Goes. Ik verwacht namelijk dat Sportpark het Schenge te druk gaat worden door jeugd op de voetbal- en basketbalvelden en andere aanwezige sporters op bijv. de rekken.
       Aanmelden voor iedere training wordt verplicht. Normaal gesproken was dit vrijblijvend, maar nu wil ik vooraf weten hoe druk het wordt zodat ik daar eventueel op in kan spelen. Denk bijvoorbeeld aan het bijschakelen van een extra trainer. Aanmelden doe je uiterlijk 60 minuten voorafgaand aan de training via Whatsapp of mail.

Lees hier het Protocol Verantwoord Sporten van Bootcamp Goes met daarin alle maatregelen. Bootcamp Goes verwacht van alle leden dat ze dit document grondig doorlezen. Alleen gezamenlijk kunnen we ervoor zorgen dat we een veilig sportklimaat creëren en ook behouden. 

VOORLOPIG GEEN TRAININGEN vanwege corona

Zondag 15 maart heeft de overheid aanvullende maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Een van de maatregelen luidde als volgt: “Sport- en fitnessclubs sluiten vanaf zondag 15 maart t/m maandag 6 april”.

Bootcamp Goes volgt deze maatregel -met pijn in het hart – op. Het is een lastig besluit, maar iedereen moet z’n verantwoordelijkheid nemen.

Zoals het er nu naar uitziet kunnen wij onze eerste training pas weer woensdag 8 april geven. Houdt onze Facebookpagina in de gaten voor leuke home-workouts.

Bootcamp Goes wint Dutch Fitness Award

Begin november 2019 zijn bij de Dutch Fitness Awards in de prijzen gevallen!

🏆 Meeste stemmen gemeente Goes
🏆 Hoogste waardering gemeente Goes
🥈 2e plaats fitnessclub regio Zeeland

Iedereen bedankt voor het stemmen!

Nieuwe trainingslocatie

Vanaf woensdag 2 oktober trainen we weer in en rondom sportpark Het Schenge in Goes

Afspreeklocatie: Parkeerplaats (kant Geldeloozepad).

Team Bootcamp Goes wint Zeeuwse Obstakel run

Zaterdag 7 september heeft het team van Bootcamp Goes de eerste plaats behaald bij de Zeeuwse Obstakel Run (12 km).

Het team -bestaande uit Karen, Maris, Michael en Sven- kwam binnen in een tijd van 1.26,50 uur. Deze tijd was ruim voldoende om de nummer twee en drie voor te blijven.

Naast dit team deden er ook in andere categorieën diverse bootcampers mee. Goed gedaan allemaal!

Kledingkeuze Zeeuwse Obstakel Run

Doe jij aanstaande zaterdag mee met de Zeeuwse Obstakel Run? Je kledingkeuze bij een obstakel run vraagt net iets meer aandacht dan bij een gewone hardloopwedstrijd. Je krijgt te maken met water, modder en daarnaast moet je diverse obstakels overwinnen. De juiste kleding is daarom ontzettend belangrijk om met plezier je run te kunnen lopen.

Welke schoenen trek ik aan?
Veruit het belangrijkste kledingadvies voor een obstakel run zijn goede schoenen. De run zal namelijk een stuk beter gaan als je schoenen hebt met de juiste grip en stabiliteit. Kies dus voor schoenen met een goed profiel.

Tegenwoordig zijn er speciale obstakel run-schoenen (of trail-schoenen). Nadeel: ze zijn voor veel mensen een flinke investering. Loop je vaker runs? Dan zijn ze zeker aan te raden. Loop je maar 1x per jaar een run? Dan kun je gerust je (oude) hardloopschoenen aantrekken.

Wat voor broek trek ik aan?
Tijdens een run is het super fijn om een strakke, lange hardloopbroek (of legging) te dragen. Strakke kleding heeft als voordeel dat je tijdens het zwemmen minder weerstand ervaart en modder gemakkelijker van je afglijdt. Daarnaast houdt wijde kleding meer water vast waardoor je kleding onnodig zwaarder wordt.

Een ander groot voordeel van een lange hardloopbroek is dat het je benen beschermt tegen snijdend hoog gras en schurend zand.

Wat voor shirt trek ik aan?
Ook hier is het verstandig om te kiezen voor een strak shirt dat goed aansluit op het lichaam. Je wilt namelijk zo min mogelijk water en modder ‘meenemen’ tijdens je run. Daarbij loop je met losse kleding een groter risico om ergens aan te blijven haken.

Nieuwe trainingslocatie: Hollandse Hoeve

Vanaf maandag 1 juli 2019 trainen we in de Hollandse Hoeve in Goes.

Een nieuwe omgeving, vol uitdagende hindernissen. We verzamelen op de (gratis) parkeerplaats van de Hollandse Hoeve (naast restaurant De Vierlinden). Adres: Kattendijksedijk 19 in Goes.

zaterdag 13 april: Beach Bootcamp!

Zaterdag 13 april organiseert Bootcamp Goes weer een training op het strandje van Kats. De vorige editie was een groot succes. Ben je niet bang van een beetje zand? Ga dan de uitdaging aan!

Meedoen?
Stuur uiterlijk donderdag 11 april een mail naar: info@bootcampgoes.nl of meld je mondeling aan tijdens de les. Meer informatie volgt na aanmelding.

Kosten?
Deze training kost 1 strip van je strippenkaart. Niet-leden zijn welkom voor een GRATIS proefles (bij eerste keer) of kunnen een losse les (10 euro) kopen.

Nieuwe tarieven en mogelijkheden

Vanaf 1 april 2019 hanteert Bootcamp Goes nieuwe tarieven. Daarnaast bieden we nieuwe diensten aan. Je leest het hieronder.

Proefles:  Gratis
Losse les:  10 euro
Strippenkaart 10 lessen:  60 euro  
Strippenkaart 20 lessen:  110 euro
Personal Bootcamp*:  50 euro

* In een Personal Bootcamp-sessie ga je samen met de bootcamp-instructeur op pad. De les (circa 1 uur) is volledig afgestemd op jouw niveau en agenda, en vindt plaats bij jou in de buurt! Iemand meenemen is geen probleem, sterker nog: dan kun je de kosten delen! Een Personal Bootcamp kost namelijk ‘slechts’ 50 euro! Stuur een mail naar: info@bootcampgoes.nl voor meer informatie.

'blijf warm! | sporten in de winter

Als we de weersverwachting voor volgende week moeten geloven, wordt het toch nog een beetje winters in januari! Brrrr…! Met onderstaande tips ben je goed voorbereid op de kou.

Kleding laagjes
Wanneer de temperatuur daalt, zijn we vaak geneigd om een dikke trui en broek aan te trekken. Dit is alleen niet de beste manier om warm te blijven. Het is beter om minimaal drie verschillende lagen kleding aan te trekken. De lucht tussen de lagen kleding werkt namelijk isolerend. Krijg je het tijdens de training te warm? Dan kun je gemakkelijk een laagje uittrekken.

Handschoenen
Tijdens de training zul je regelmatig je handen op de grond moeten zetten (bijvoorbeeld bij de push-up). De grond is in de winter vaak koud, dus handschoenen zijn geen overbodige luxe.

Muts

De meeste warmte verlaat je lichaam via het hoofd. In de winter wil je je hoofd dus goed warm houden. Een pet of muts zorgt ervoor dat je de warmte vasthoudt.

'Open training'| Editie: Park

Na het bos en het strand, zoeken we zaterdag 26 januari de uitdagende omgeving van een park op! Locatie: park De Mirakel in Goes. Tijd: 10.30 – 11.30 uur. Minimale aantal deelnemers: 8. Meer informatie volgt na aanmelding.

Meedoen?
Stuur uiterlijk donderdag 24 januari een mail naar info@bootcampgoes.nl. Deze training kost 1 strip van je strippenkaart. Niet-leden zijn welkom voor een GRATIS proefles (bij eerste keer) of kunnen een losse les (6 euro) kopen.

'Open trainingen'| Editie: BOS

Zaterdag 27 oktober (10.30 – 11.30 uur) organiseert Bootcamp Goes een ‘open training’. Iedereen kan dan gratis en vrijblijvend een training volgen. Wil jij gezellig meedoen? Meld je dan aan via: info@bootcampgoes.nl. Let op: maximaal 20 deelnemers. Vol = Vol.

Open trainingen
De ‘open trainingen’ van Bootcamp Goes worden iedere maand georganiseerd. In circa 60 minuten wordt er gewerkt aan uithoudingsvermogen, kracht, snelheid en explosiviteit. Plezier en samenwerking staan centraal. De training is geschikt voor zowel gevorderde als beginnende sporters.

Editie: Bos
Iedere editie wordt er in een andere omgeving getraind. Deze maand hebben we gekozen voor de bosrijke omgeving van het Poelbos in Goes, maar een andere keer zullen we naar het strand of de ‘urban jungle’ (lees: de stad) gaan.

Burpee...pardon?

Je hoort de naam van deze oefening steeds vaker vallen tijdens onze lessen. Maar wat is een burpee?

De burpee dankt zijn naam aan de Amerikaanse bewegingswetenschapper Royal H. Burpee, die de burpee-test ontwikkelde. Deze test werd veel gebruikt om de fitheid van soldaten snel en effectief te meten!

Super effectief!
De burpee is een perfecte oefening om je gehele lichaam in korte tijd optimaal te trainen. Je hebt geen materialen nodig, en je kan hem zowel binnen als buiten doen. Tijdens het uitvoeren van een burpee train je je borst, schouders, triceps, rugspieren, billen, hamstrings en je buikspieren

Hoe doe je een burpee?
Ga rechtop staan met je buikspieren licht aangespannen. Zak in een squat, zet je handen op de vloer tussen je benen en spring met beide benen tegelijk naar achteren in de plankpositie. Maak een push-up en spring met beide benen tegelijk weer terug naar voren en spring tot slot met gestrekte armen omhoog.

Hoeveel doe jij er in 1 minuut?

Nieuw! Special Bootcamp

Zaterdag 29 september 2018 organiseren we een ‘special bootcamp’ op het strand bij Katseveer. Ben je niet bang van een beetje zand? Ga dan de uitdaging aan!

Naast de reguliere lessen op maandag- en woensdagavond, organiseren we vanaf september iedere laatste zaterdag van de maand een ‘special bootcamp’. Deze maand organiseren we de training op het strand bij Katseveer. We verzamelen om 10.30 uur op het parkeerterrein voor de strandovergang (Katseveerweg 4475 PB Wilhelminadorp). De training duurt circa 60 minuten.

Aanmelden
Omdat de training net iets anders is dan normaal, willen we graag vooraf weten hoeveel deelnemers er aanwezig zijn. Geef je uiterlijk donderdag 27 september op door een mail te sturen naar: info@bootcampgoes.nl. Minimaal aantal deelnemers: 8.

Tips voor je eerste bootcamples

Heb je binnenkort je eerste keer bootcamples? Of twijfel je nog om een gratis proefles te volgen? Ik kan me voorstellen dat je zo’n eerste les een beetje spannend vindt. Maar wees niet bang, met onderstaande tips weet ik zeker dat jouw eerste les een succes wordt!

Tip 1: Kies kleding waar jij je comfortabel in voelt
Is het warm? Zorg dan voor luchtige en lichte kleding. Is het koud? Zorg dan voor laagjes. Mocht je het toch te warm krijgen, dan kun je gemakkelijk wat uittrekken. Daarnaast adviseer ik je om goede sportschoenen aan te trekken. Het liefst met voldoende demping en een goed profiel zodat je niet steeds uitglijdt.

Tip 2: Drink voldoende water
Drink voor, tijdens en na de training voldoende water. Neem tijdens de training ook altijd een flesje of bidon met water mee.

Tip 3: Let op je voeding
Eet voor de training wat je normaal ook eet, maar let er wel op dat je op tijd en niet te zwaar eet. Sporten met een volle maag is niet fijn, maar met een lege maag ook niet. Je lichaam heeft namelijk energie (lees: vitamines en mineralen) nodig.

Let ook na de training op je voeding. Eet na het sporten iets met veel eiwitten. Deze heb je nodig om de opbouw van je spieren te stimuleren. Je lichaam heeft hard gewerkt, dus kan ’t wel een goede maaltijd gebruiken! Oja…en laat die zak chips a.u.b. dicht!

Tip 4: Onderschat jezelf niet
Wees niet bang dat je niet fit genoeg bent. Vaak onderschat je jezelf. Je kunt namelijk veel meer dan je denkt! Daarnaast sleept de trainer en de groep je er wel door heen! Iedereen kan zijn of haar eerste les nog goed herinneren. Ze weten dus hoe je je voelt en helpen je met alle liefde naar de eindstreep.

Tip 5: Spierpijn is de ‘beloning’ voor je inzet
Na je eerste les zul je ongetwijfeld spierpijn hebben. Spierpijn is wat mij betreft het bewijs dat je hard hebt gewerkt en je jezelf voldoende hebt uitgedaagd. Echt fijn is het alleen niet. Je bed kom je nauwelijks uit en je strompelt als een bejaarde de trap af. Om heftige spierpijn te voorkomen adviseer ik je om de cooling down goed mee te doen en na de training veel water te drinken. Begin de ochtend na je training ook altijd met een sterke bak koffie. Onderzoek toont namelijk aan dat de inname van cafeïne goed werkt tegen de verlate vorm van spierpijn.

Bootcampen in de hitte

Door de hoge buitentemperatuur heb je de afgelopen weken wellicht gemerkt dat een bootcamptraining net iets anders aanvoelt dan normaal. Hieronder geef ik je een aantal tips hoe je het beste met sporten in de warme buitenlucht kunt omgaan.

Tip 1    Drink voldoende
Het is een enorme open deur, maar wel één van de belangrijkste tips. Door voldoende te drinken blijft je lichaam optimaal gehydrateerd. Drink een half uur voor je training zeker een halve liter water en neem naar de training ook altijd een bidon mee. Drink ook wanneer je geen dorst hebt. Dorst treedt namelijk pas op als je veel vocht bent verloren en dan ben je dus eigenlijk al te laat.

Tip 2    Zorg voor luchtige en lichte kleding
Door het dragen van ademende kleding kun je makkelijker je warmte kwijt. Het zweten wordt makkelijker gemaakt en zo kan je huid afkoelen. Daarnaast is het raadzaam om een lichte kleur kleding te kiezen omdat dit het zonlicht weerkaats in tegenstelling tot donkere kleding die het zonlicht ‘opneemt’. Ga bijvoorbeeld voor een wit hemdje met een los sportbroekje.

Tip 3    Ken je grenzen
Als je voelt dat het niet gaat, gaat het niet. Neem een slokje water en doe even rustig aan. Gebruik je eigen gezonde verstand en luister naar je lichaam (en de instructeur). Op warme trainingsdagen bevat een bootcamptraining sowieso meer (drink)pauzes dan normaal.

Tip 4    Eet meer ijzer
IJzer is een belangrijk onderdeel van hemoglobine. Hemoglobine zit in je rode bloedlichaampjes en regelt de transport van zuurstof door je lichaam. Wanneer je een gebrek aan ijzer hebt, kan zuurstof minder makkelijk door je lichaam worden vervoerd en raak je sneller buiten adem. Eet daarom wat meer ijzerrijke producten als je weet dat je gaat bootcampen. IJzer zit onder andere in producten als vlees, eieren, groente, fruit en noten.

Bootcamp niks voor jou? Echt wel!

Veel mensen denken bij bootcamp aan een drill-sergeant die je tijdens een training helemaal KAPOT maakt. Jammer! Want het is een onjuist beeld dat mensen van deze mooie sport hebben.

Okay…om eerlijk te zijn verschilt het hierboven geschetste beeld niet heel veel van het beeld dat ik had toen ik ruim vijf jaar geleden begon met bootcamp. Maar ik ben blij dat dit ‘harde imago’ mij er destijds niet van heeft weerhouden om een eerste les te volgen.

Iemand volledig kapot maken mag nooit het doel zijn van een training. Daarbij is het helemaal niet zo moeilijk om iemand kapot te maken. Je laat mensen gewoon 200 burpees doen en reken maar dat ze zwart voor hun ogen gaan zien. De vraag is alleen of je daar als trainer of deelnemer voldoening uithaalt? Ik denk van niet.

Ik wil juist dat je op een leuke manier sterker wordt en meer conditie opbouwt. Ik geloof namelijk in het principe dat als je iets echt leuk vindt, je het ook blijft doen en niet al na 3x afhaakt.

De trainingen van Bootcamp Goes zijn er dus niet op gericht om je kapot te maken. Het is voor mij als trainer veel leuker om deelnemers dusdanig te motiveren dat ze dingen gaan doen die ze normaal gesproken nooit zouden doen. Zo zag ik laatst iemand met hoogtevrees een klimrek opklimmen en doet iemand met –zoals ze het zelf zei- een hekel aan buitensport, iedere week lekker mee. Deze voorbeelden maken de sport zo mooi en geven mij als trainer veel voldoening. Bootcamp haalt namelijk het beste in iemand naar boven!

En…laat ik tot slot duidelijk zijn: natuurlijk wordt er tijdens de trainingen van Bootcamp Goes hard gewerkt en dagen we je stevig uit, maar na een les hoef je echt niet direct op een brancard de SEH in worden gereden.

Wall-sit: lastiger dan het lijkt

Veel mensen hebben een haat-liefde verhouding met de wall-sit. Hoewel deze oefening er ‘ontspannen’  uitziet, train je op een effectieve manier zowel je quads als je buikspieren. Je voelt het effect van een wall-sit al na 30 seconden: krampen, trillende beentjes,… Hoe lang nog?!

Hoe voer ik een goede wall-sit uit?
Zak met je rug tegen de muur door je knieën totdat je een 90-graden hoek aantikt. Je schouders, bovenrug en de achterkant van je hoofd duw je in de muur. Verdeel je gewicht over beide voeten en probeer deze positie vast te houden.

Zie jij deze oefening wel zitten? Doe dan een keertje met ons mee!

Eerste lessen Bootcamp Goes zijn gegeven!

We zijn begonnen! Afgelopen maandag 11 juni is de eerste les van Bootcamp Goes gegeven. Goestig was aanwezig om de eerste les op beeld vast te leggen.

Bekijk hier het filmpje.

Nieuw: Bootcamp Goes!

Vanaf vandaag (vrijdag 1 juni 2018) is Goes en omgeving een sportclub rijker: Bootcamp Goes. Eigenaar Sven van den Dries kan niet wachten om te starten. Hieronder stelt Sven zich kort voor.

“Mijn naam is Sven van den Dries, 27 jaar en woon in Goes. Dit voorjaar heb ik het besluit genomen om Bootcamp Goes op te richten. Een droom die uitkomt! Mijn missie is om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met bootcamp!”

Lekker bezig zijn
“In 2013 heb ik mijn eerste bootcamptraining gevolgd. De eerste lessen waren voor mij geen pretje. Er werd een beroep gedaan op spiergroepen waarvan ik niet eens wist dat ik ze had. Maar al vrij snel merkte ik dat ik sterker werd en meer conditie opbouwde.  Het -in groepsverband- lekker bezig zijn in de buitenlucht sprak mij enorm aan.”

Gecertificeerd trainer
“Na ongeveer 4 jaar -toen onze huidige trainer wegging- rolde ik vrij plotseling in de trainersrol. Met veel enthousiasme heb ik ruim een jaar op vrijwillige basis trainingen gegeven bij een sportschool. Dit voorjaar voelde ik dat ik toe was aan een nieuwe stap. In april haalde ik met succes mijn certificaat voor bootcamptrainer en besloot niet veel later om Bootcamp Goes op te richten. Maandag 11 juni geeft Bootcamp Goes zijn eerste training. Iedereen is welkom!” 

Over Bootcamp Goes

E-mail: info@bootcampgoes.nl
KvK-nummer: 71554629
BTW-nummer: NL205784173B01

Volg ons via social media!

Share on facebook
Facebook